Beoordeeld door 10 student(en)
Bel je de hele dag mensen als je in een callcenter werkt? Of chat je ook met klanten? En reageer je op Facebookberichten? Als medewerker callcenter doe je meer dan alleen maar bellen. Wat precies? Dat leer je in de cursus Callcenter Medewerker.
Als medewerker van een customer contact center klantencontact heb je op verschillende manieren contact met klanten en geïnteresseerden. Bellen is een belangrijk onderdeel van je werk. En dat doe je bij voorkeur zo goed mogelijk.
Bij een callcenter of klantenservicecentrum benut je meerdere kanalen:
Behalve via webcare heb je ook telefonisch contact met (mogelijke) klanten. Mensen bellen in vanwege een probleem met hun tv. Of om hun abonnement op de krant op te zeggen.
Sommige klanten hebben een klacht. Hoe ga je daar als Medewerker Klantenservice mee om? En wat doe je als je niet weet hoe je een probleem oplost? Of als een klant agressief reageert? Je ontdekt het allemaal in de cursus Callcenter Medewerker.
Als callcenter medewerker voer je steeds een gesprek of gesprekje met een klant. Of dit nu via de mail, WhatsApp of telefoon is.
Je doet er alles aan om de gesprekken de goede kant op te sturen. Maar hoe doe je dat? In de cursus ervaar je hoe je gesprekstechnieken inzet.
En als iemand je wat vertelt over zijn vraag of klacht: hoe haal je dan de essentie eruit? Hoe je de kern van iemands relaas eruit haalt, leer je in de cursus Callcenter Medewerker.
Omdat je veel sociale media benut, schrijf je ook veel berichtjes. In de cursus krijg je allerlei tips en tricks voor het schrijven van een post, reactie of e-mail.
Na je cursus weet je hoe je een gesprek leidt, de juiste vragen en klachtgesprekken zo positief mogelijk afhandelt. Je versterkt ook nog eens je commerciële vaardigheden en je kennis over sociale media.
Je komt goed voor de dag wanneer je solliciteert naar een baan bij een
Kom alles te weten over gesprekstechnieken, social media en customer service. Ook versterk je het team Webcare. Of je gaat aan de slag bij een callcenter. Volg de cursus Callcenter Medewerker en bereid je voor op de dynamische wereld van callcenters.
De cursus sluit volledig aan op de praktijk van de callcenterbranche en geeft een gedegen voorbereiding op het werk in een callcenter. Perfect voor iedereen die op een klantenservice of bij een dienstverlenende instantie wil gaan werken, maar ook ideaal als opfriscursus voor mensen die al in een callcenter werkzaam zijn. Deze cursus is ook zeer interessant voor herintreders, mensen die zich willen omscholen en werkzoekenden.
Er is veel vraag naar medewerkers op een klantenservice, aangezien steeds meer bedrijven hun front-office beperken tot een zo klein mogelijk ingerichte receptie en hun klantinformatie uitbesteden aan een callcenter. Het is een functie die vaak ook parttime kan worden ingevuld.
De cursus bestaat uit 24 lessen. Hierin komen o.a. de volgende onderwerpen aan de orde:
Je leert alle gespreksvormen om klantvriendelijk en klantgericht te kunnen handelen. Via onze digitale leeromgeving kun je inspreekoefeningen inzenden, zodat jouw docent ook jouw spreekvaardigheid kan beoordelen.
Aangezien het werk in callcenters niet meer alleen uit telefoonbehandeling bestaat, maar steeds meer uitgebreid wordt met schriftelijke vormen van communicatie zoals het beantwoorden van e-mails, wordt ook volop aandacht besteed aan duidelijk en foutloos Nederlands schrijven. Dit maakt deze praktische cursus op MBO-niveau bijzonder compleet!
Dit zijn specifieke reviews over Callcenter Medewerker, afkomstig van het onafhankelijke reviewplatform eKomi.
Snel de cursus spullen geleverd, goede begeleiding door de docent. Prima opleiding. Zeker aan te bevelen om via NHA een cursus of opleiding te volgen.
Ik ben heel blij met de cursus, makkelijk te te volgen en goed combineren met werk en huishouding.
De studie ben ik net begonnen. Op mijn 59ste toch aan een studie beginnen is best wel pittig, maar ook heel leuk. Het is goed te volgen en er zijn genoeg manieren om hulp te vragen. Dus al met al op dit moment tevreden. Net een week bezig en al aan les 3. Ik zeg het gaat goed komen.
De opleiding is goed te volgen. De leraar biedt de juiste begeleiding. en de online bibliotheek vind ik top. één min punt; ik heb de noise cancelling headphone nog steeds niet ontvangen.
Bij NHA rond jij je opleiding af in het tempo dat het best bij jou past. Je bepaalt zelf óf en wanneer je er aan toe bent om je opgedane kennis te toetsen.
Deze opleiding kun je afronden met een examen. Ben je geslaagd voor het examen, dan ontvang je van ons het NHA-instituutsdiploma.
Dagelijks kun je digitaal je examen afleggen op een locatie bij jou in de buurt. Dit bespaart reistijd en je kunt meteen het examen maken als je de lesstof hebt afgerond. Je bepaalt zelf waar en wanneer je het NHA-examen wilt maken.
Jouw voordelen:
Aanmelding
Aanmelden voor het examen kan eenvoudig via Plaza. Het examengeld bedraagt € 132,50.
Bij NHA betaal je het examengeld pas bij aanmelding voor jouw examen.
Een NHA-getuigschrift kun je voor € 29,- aanvragen als je al jouw huiswerk hebt ingezonden en gemiddeld hiervoor een voldoende hebt gescoord (5,5 of hoger).
Voor deze opleiding is geen specifieke vooropleiding vereist.
Je krijgt het lesgeld terugbetaald indien je niet geslaagd bent voor het examen. Voorwaarde voor deze terugbetaling van het lesgeld is dat je al het huiswerk maandelijks hebt ingestuurd en na de startdatum aantoonbaar 2x aan één theorie-examen hebt deelgenomen zonder daarvoor te slagen. In dat geval krijg je het betaalde lesgeld, dat betrekking heeft op de lesstof voor het betreffende examen, terugbetaald. Je dient hiertoe wel de hele cursus afgerond en betaald te hebben. Deze garantie geldt tot drie jaar na inschrijfdatum.
Je bepaalt zelf waar, wanneer en hoe je studeert. En je mag altijd je eigen tempo bepalen. Zo is de opleiding Callcenter Medewerker uitstekend te combineren met een drukke baan of met je hobby's. Starten met deze opleiding kan op elke dag van het jaar!
Je ontvangt het lespakket in een luxe ringband thuis per post. De lesstof wordt in de meeste gevallen ook getoond in de digitale leeromgeving Plaza. Zo kun je altijd studeren op de manier die het beste bij jou past.
Dankzij de persoonlijke begeleiding van onze deskundige docent sta je er niet alleen voor. Je kunt het huiswerk aan het eind van een les opsturen naar je docent (via onze digitale leeromgeving) die het dan weer snel naar je terugzendt. Gecorrigeerd en voorzien van advies, uitleg, cijfer en antwoord op je eventuele vragen.
Kies je voor een opleiding met hulp? Dan mag je bij alle NHA-opleidingen 3 jaar lang gebruik maken van deze persoonlijke studiebegeleiding. Deze service is uniek in Nederland!
Wanneer je start met deze opleiding Callcenter Medewerker, stelt je persoonlijke docent zich aan je voor.
Alle NHA-studenten kunnen inloggen op onze digitale leeromgeving. Hier kom je in contact met studiegenoten die dezelfde opleiding volgen. Je kunt dan samen studeren, ervaringen uitwisselen en misschien een keer samen afspreken. Dat maakt het leren extra leuk.
6 maanden bij een gemiddeld studietempo van vier uur per week. Je kunt ook meer lessen per maand bestuderen. Dit verkort uiteraard de studieduur. Jij bepaalt jouw eigen tempo.
Bel ons: (077) 306 70 00. We helpen je graag!
Aarzel niet om je werkgever te vragen om je bij jouw studie financieel te steunen. Veel werkgevers stellen namelijk Persoonlijke Ontwikkel Budgetten beschikbaar voor zelfontwikkeling. Jouw werkgever heeft immers ook profijt van de studie die je volgt. Jij ontplooit jezelf en gaat jouw talenten beter benutten. Bovendien doe je alles in je eigen tijd. Bespreek gerust de mogelijkheden met je chef of de personeelsfunctionaris.
Een extra pluspunt voor jouw werkgever: NHA is Cedeo erkend. Dit belangrijke keurmerk binnen de HR-sector biedt zekerheid van kwaliteit.
Een tablet is altijd handig bij de studie. Bijvoorbeeld om onderweg in te loggen op onze digitale leeromgeving.
Lees hier meer over de tablet en de actievoorwaarden »
OF
Met de bluetooth oordopjes heb jij altijd de juiste studiemuziek op de achtergrond. Zo ga je optimaal in de concentratiemodus.
Lees hier meer over de oordopjes en de actievoorwaarden »
OF
€ 25,- korting op jouw studie
We denken ook aan jouw portemonnee. Kies tijdens je inschrijving voor € 25,- korting op jouw studie.
Snel de cursus spullen geleverd, goede begeleiding door de docent. Prima opleiding. Zeker aan te bevelen om via NHA een cursus of opleiding te volgen.
Lees meer »Selecteer een optie
Jouw bewaarde opleidingen
Onderstaand tref je een overzicht van jouw bewaarde opleidingen.
Stap 1: Opleiding | Studieduur | Lesgeld | |
---|---|---|---|
Stuur dit overzicht naar je e-mail
Wachtwoord wijzigen?
Lees hem thuis eens rustig door en ben er zeker van dat je de juiste keuze maakt wanneer jij je inschrijft.
Als je kiest voor de digitale studiegids, ontvang je deze binnen enkele minuten in je mailbox
Kosteloos naar de volgende stap in jouw carrière!
Ben je werkend of werkzoekend? Of ben je juist toe aan een carrièreswitch?
Met het STAP-budget krijg jij tot € 1.000,- subsidie om je te ontwikkelen. Zo krijg jij regie over je positie op de arbeidsmarkt!
Om jouw STAP-budget dan aan te kunnen vragen, heb je wel eerst een STAP-aanmeldbewijs nodig.
Door deze nu alvast vrijblijvend aan te vragen, zorg je ervoor dat je als één van de eersten je STAP-budget kunt regelen!
Wij sturen je dan ook een herinnering hiervoor. Wel zo handig, er zijn namelijk maar een beperkt aantal STAP-budgetten per ronde (Op=Op). De eerstvolgende STAP-ronde is maandag 3 juli.
Die kans laat jij toch niet liggen?